Friday, May 11, 2007

نداء صامت

أنا واقف فى صفوف غريبه لا يعرفونى ولا أعرفهم
أنا مع أناس لا يفقهون لغتى
أنا معلم بلا عصا أو تلاميذ
أنا من ينير بلا طاقه أو مصابيح
أنا مبدع بلا جوائز أو تصفيق
أنا فنان بلا معارض أو لوحات
أنا بحر بلا شاطئ أو أمواج
أنا من امتصه الزمان حتى أصفر لونه ثم جلس يضحك علىَّ,يعايرنى بالهجر الذى مزقنى
أنا وحيد
...يتيم
...ضائع
...تائه أتوق الى يد تلمسنى
.. الى عين تنظر الىّ
الى فم يبتسم لى
الى مالك أرتمى بين يديه
أنا محتاج الى أحد يقتحمنى
.. ينهل منى
يكتشفنى
أنا كتاب فى ركن مكتبه مهجوره
فهل من قارئ مقتحم؟
! هل من محظوظ مكتشف؟
!
سأهبط من سماء التدوين وسأحبس قلمى وأغلق دفاترى مؤقتا ياريت تدعولى أخلص على خير وعايزه لما أرجع ألاقى بوستات كتيره أعلق عليها هتوحشونى أوى بجد
سلام:)

39 comments:

كلام لوجيك said...

ترجعيلنا بالسلامة
وانشاء الله تتوفقى فى كل امورك واهتماماتك

وطبعا لازم احييكى على بوستك الرائع ده اللى هنتصبر بيه لغاية اماترجعيلنا بالسلامة

دمتى بكل خير

break said...

مع انى اول مرة اقرالك
بس حبيت اقولك ترجعى بالسلامة

david santos said...

Thanks for you work and have a good weekend

Rosa said...

انتي كمان هتوحشينا قوي قوي و هتوحشنا بوستاتك الجميلة
ترجعلي بألف سلامه يا رب وتخلصي على خير ان شاء الله
في انتظارك :)

الوافي said...

تروحي وترجعي بالسلامة يا واحدة والله هاتوحشينا وهانفتقد قلمك البارع وهاتغيب نجمة ساطعة من سماء التدوين


بالتوفيق ان شاء الله

سندباد said...

انشاء الله يكون عود احمد وتفرحينا تحياتي وربنا يوفقك

صــ خ ـــب شـــيماء said...

ربنا يقويكى ويقوينا كلنا على الامتحانات دى


بجد الفتره دى أسوأ فتره ممكن نمر بيها
:) بس انا خلاص دى اخر امتحانات ممكن امر بيها غصب عنى ..



ربنا يوفقك ويصبرك ويصبرنا على ما بلانا من امتحانات :(
انا قايمه اتنيل بقى
:(

khaled said...

ربنا معاكى
وترجعى بالسلامه
وكلنا على فكره هنعمل كده
انشاء الله

Rosa said...

مع اني أول مرة أزور مدونتك بس حاسة اني عايزة أقول لك كلام كتير.

أولاً ربنا يكرمك و تخلصي امتحاناتك على كل خير و التوفيق و التفوق ان شاء الله.

ثانياً ما أجمل الكام الموجود في الـ Profile بتاعك ربنا يكرمك يا رب و تفضل روحك نقية كدا و متفائلة على طول. بجد بجد اديتيني لمسة تفاؤل.

متغيرة شوية said...

الوحدة موجودة دائما..
ونهفو للتغلب عليها دائما..
ولكنها الأقوى


ترجعي بالسلامة وربنا يوفقك في الامتحانات

أحمد سلامــة said...

كالعادة دخلت اقولك ربنا يوفقك وترجعيلنا بالف سلامة واتنين جيد جدا وسبعة امتياز
ونسيت البوست خالص
هرجع اقراه تاني وجاي

أحمد سلامــة said...

انا جيت
بصي هو هوا موضوعة لذيذ
ومؤثر لينا معشر المدونين
هوا بس تكرار لفظة انا كان تقيل سنه عليا في القراية
بس يمكن عشان انا انسان متواضع جدا جدا رغم عبقريتي الظاهرة وانا مبحبش ان انا اقول كلمة انا دي كتير
:)
الحتة دي
ممتااااازة
أنا محتاج الى أحد يقتحمنى
ينهل منى

Tamer Nabil Moussa said...

نرجعى بالف سلامة

فى انتظارك

تحياتى

mohand said...

السلام عليكم
تروحي وترجعي بالف سلامه يا رب
وهنفتقدك جدا
بس خدي باللك من المذاكره وشدي حيلك كده
ربنا يوفقك يا رب

The Manager said...

فى الإنتظار وإن شاء الله ربنا يكون معاكى دايما
ومعانا كمان فى الفترة إللى هتسيبى المدونة فيها :D

اما البوست فهو رائع
حضرتك بتتميزى ان كل بوست أجمل من إللى قبله


المفروض مش تشعرى بالشعور دة والناس كلها بتنتظر البوست الجديد بتاعك فى شوق دايما
ماشاء الله
نمسك الخشب

وترجعى بالسلامة

حنان شلبي said...

حبيبتي واحدة من الناس تروحي وترجي بالسلامة يارب
واحنا بنستناكي عنار وما حنروح مكان ودايما حندخل نطمن عمدونتك بغيابك لا تخافي عليها بايدين امينة

مع تحياتي الك

Anonymous said...

البوست اكتر من رائع والبلوج كله صراحه جميل جدا بس انا لسه واخد وقتى فى القرايه
بالتوفيق

shermen said...

يارب ترجعي بالسلامة من الامتحانات وتفتحي الباب
بس ليه الإكتئاب اللي في البوست ده
وحيد ...يتيم ...ضائع ...تائه أتوق الى يد تلمسنى
كل ده تأثير الامتحانات
ربنا ينجحك
سلام

shermen said...
This comment has been removed by the author.
elgharep said...

تذكريننى بأغنية العندليب
مين أنا
؟
وهذا سؤال مهم
من نكون ؟
هل نحن كما نتخيل ؟ على نفس ما نتوقع من أنفسنا من شرف وكبرياء ومبادئ أم أننا مجرد
بشر على الهامش
أحييك

whiteangel said...

السلام عليكم

ربنا يوفقك يا شيماء معلش انا كنت بقالى فتره مش بفتح اى حاجه خالص ولما رجعت تانى دخلت عندك على طول عشان اعرف اخبارك ايه

يارب تكونى بخير دايما ان شاء الله

شدى حيلك وربنا معاكى ومع كل اللى بيمتحنو ان شاء الله
وليه الاكتئاب ده يا حبيبتى خليكى متفائله ونفسيتك مرتاحه عشان تعرفى تذاكرى
إعملى انتى اللى عليكى واجتهدى وسيبى الباقى على الله عشان ربنا مش بيضيع تعب حد ابداً

بالتوفيق ياقمر
وترجعى مبسوطه ان شاء الله

اختك فى الله

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

أنا محتاج الى أحد يقتحمنى
.. ينهل منى
يكتشفنى
أنا كتاب فى ركن مكتبه مهجوره
فهل من قارئ مقتحم؟
! هل من محظوظ مكتشف؟

------------------------------

ترجعى بالسلامة ان شاء الله وذاكرى كدة وان شاء الله هانفرح بيكى قريبا واجتهدى وسيبى الباقى على الله


هادعيلك كتير

gohayna said...

ربنا معاكي ويوفقك في امتحناتك

والله هتوحشيني

ابقي طمنيني لو قدرتي تدخلي

ربنا معاكي يارب

ShAb 3AdY said...

ربنا يوفقك فى الامتحانات

يا ريت تشوفى مدونتى الجديدة

http://www.picsawy.blogspot.com

Reemo said...

ترجعى بالسلامه يا رب
ربنا يوفقك
تحياتى

أُكتب بالرصاص said...

شكلك يا اما عندك امتحانات
يا عندك عقد عمل في السعودية

يا اما عليك حكم هاتخلصية وترجعي


اهم شيء
نبرة التفائل في كلامك


تحياتي
وترجعي لنا بالسلامة
وماتنسيش تجيبي الكاسيت ابو روحين

خيرالدين said...

بلاش تفارق

Rosa said...

لما ترجعي لينا بالسلامه وتخلصي كدا على خير
ليكي تاج صغنطوط عندي
ربنا يعينك يا جميل

gohayna said...

انا داخله امسي واطمن ان كل حاجه تمام

ربنا معاكي

لما ترجعي طمنينا عليكي

سلام يا قمر

•«ρяoιd»•™ said...

ربنا يوفقك يا رب انتي و كل المسلمين

تحياتي

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

كل دة يارب تكونى بخير

أحمد العربي said...

ترجعي وتخلصي بالسلامة انشاء الله

واحـــد مـــــن الـنـــاس said...

mail.comتروحي وتيجي بالسلامة

عايزين امتيازات ان شاء الله

سندباد said...

جيت اطمن عليكي واشوف يه الاخبار واقولك اتاخرتي كل دي امتحانات

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم
ازيك يا اختي الكريمة
انا الحمد لله رجعت الناهرده
وبشكرك علي سؤالك عني
انا للأسف مش عارف اتابع اي موضوع وبكتب ردود شكر للناس وبعرفهم اني جيت بس...
اكيد انتي طبعا فرحانة عشان مش هرد...بهزر طبعا
انتي اخت ليكي احترام ومعزة كبيرة انتي وكل الناس اللي عرفتهم هنا في مجتمع المدونات
إن شاء الله اطمن عليكم كلكم

دمتي في خير

Known as PHYSCO said...

فى انتظار عودتك يا مشمش

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

ربنا يكرمك وتخلصي وترجعي علي خير غن شاء الله
شدي حيلك كدا وركزي
جزاكي الله خيرا علي زيارتك الدائمة للمدونة في غيابي

The Manager said...

ربنا معاكى فى اللى انتى فيه

وترجعى قريبا إن شاء الله

mohand said...

السلام عليكم
ايه يا بنتي
هو انتي لسه مش رجعتي ولا ايه
الناس خلصت امتحانات
فينك كده
شدي حيلك امال
مستنيكي
اول ما ترجعي ابعتيلي في المدونة وقوليلي
تحياتي